دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

وزير ارتباطات؛ بايد هزينه هاي طرح همکدسازي جبران شود

واعظي

یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت : در پايان اجراي طرح هم کدسازي تلفن هاي ثابت سراسر کشور به دليل افت درآمد مخابرات از اين پروژه و با اشاره به هزينه هاي شرکت مخابرات ايران دراجراي اين طرح ، بايد هزينه هاي طرح همکدسازي جبران شود .

وايمکس نيوز - محمود واعظي صبح امروز در مراسم اختتاميه طرح يکسان سازي کدهاي مخابراتي اظهار داشت: در راستاي جبران هزينه هاي اين طرح ، شرکت مخابرات ايران بايد طرحي ارائه کند تا با افزايش تعرفه ها، درآمدهاي اين شرکت از شهرهاي بزرگ جبران شود.
وي با تاکيد بر اينکه شرکت مخابرات در اين طرح سرمايه گذاري زيادي داشته است ولي به دليل اينکه در زمان اجراي طرح تعرفه ي پايين درنظر گرفته است دچار کاهش درآمد شده است ؛ گفت : در اين رابطه پيشنهاد مخابرات براي تغيير تعرفه ها با در نظر گرفتن وضعيت قشر کم درآمد ، روستاييان و مناطق محروم کشور ارايه و در کميسيون تلفيق مقررات بررسي خواهد شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جشن پايان همکدسازي تلفن هاي ثابت با اشاره به اين که اين طرح در راستاي عدالت اجتماعي محقق شده است در ارتباط با جبران هزينه هاي مخابرات در اين حوزه عنوان کرد با اجري اين طرح ، هزينه کساني که در شهرهاي استاني حضور دارند کاهش مي يابد.
 واعظي ، در مورد عقب ماندگي شبکه ملي که 10 سال از آغاز آن مي گذرد، گفت: اين شبکه قرار بود در دو سال اول تعريف آن راه اندازي شود اما تا سال گذشته از سوي دولت هاي قبل در حد حرف باقي ماند.
وي گفت: کند بودن پروژه شبکه ملي اطلاعات طبيعي است و خدمات آن بايد آرام آرام به مردم ارائه شود که هم اکنون نيز اين پروژه در قم آغاز شده و پس از آن در چند مرکز استان به اجرا در مي آيد.
 واعظي ، خاطرنشان کرد: هم اکنون 35 درصد از محتواي مورد استفاده کاربران داخلي و 65 درصد خارجي است که اين آمار قبلا 90 درصد بوده است با اين وجود با اجراي شبکه ملي اطلاعات پيش بيني مي کنيم سال آينده ميزان محتواي داخلي به 50 درصد و تا پايان اجراي اين پروژه به 80 درصد برسد.
در پايان وزير ارتباطات ازنمايندگان خانه ملت ، دست اندرکاران پروژه يکسان سازي کدهاي مخابراتي از جمله مهندس کاظم ابراهيمي مديرعامل شرکت مخابرات ايران، علي اصغر عميديان معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان تنظيم مقررات، محمود خسروي معاون وزير و رئيس شرکت ارتباطات زيرساخت و با ارائه لوح تقدير قدرداني کرد.

گفتني است در راستاي اجراي همکد سازي که از آذرماه سال 90 13براي استان تهران آغاز شد ؛ تا آذر ماه 1393 براي استان ايلام پايان يافت و 187 کد بين استاني به 31 کد کاهش يافت.

منبع : روابط عمومي و امور بين الملل شرکت مخابرات ايران

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو